Content marketing w zakładzie fryzjerskim i kosmetycznym

Czy salony piękności i zakłady fryzjerskie także potrzebują content marketingu? Jak stworzyć skuteczny content marketing, który trafi do lokalnego odbiorcy? Sprawdź porady, w jaki można przygotować i przeprowadzić staretegię content marketingu.

Jak promować salon piękności w internecie?

 

Z inspiracji naturalnym pięknem…

Z przekonania, że każdemu z nas należy się chwilka przyjemności…

Z pasji do kreowania niepowtarzalnego efektu…

Z chęci wyeksponowania piękna, które jest w każdym z nas….

Z zamiłowania do urody, kosmetyków, wizażu i stylizacji….

 

A Ty z jakiego powodu postanowiłaś / postanowiłeś otworzyć swój zakład fryzjerski, salon kosmetyczny lub gabinet odnowy biologicznej?

 

Wszyscy znamy dobrze powiedzenie:

Rób to co kochasz, a nie będziesz musiał pracować ani jeden dzień w swoim życiu.

Posłuchałeś powyższego przysłowia i postanowiłeś otworzyć własny biznes. Czy realia rynku rzeczywiście pozwalają Ci odczuwać frajdę z prowadzonego biznesu? Jeżeli tak jest, to super! Trzymaj tak dalej.

A co jeżeli okazało się, ze prowadzenie własnego biznesu stworzyło konieczność zajmowania się całą biurokracją firmową?

Czy w swojej biznesowej historii pamiętasz moment, kiedy musiałeś zdobywać klientów, aby firma przetrwała?

Czy zdarzyła się sytuacja, że więcej czasu spędziłeś  jako handlowiec, niż jako ekspert ds. wizażu?

Jeżeli chciałbyś w końcu zająć się tą działalnością, która sprawiła, że otworzyłeś swoją firmę, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Obecne narzędzia marketingu internetowego sprawiają, że promocja twojej firmy, może okazać się skuteczna i łatwa w realizacji.

Co może pomóc Ci w dotarciu do nowych klientów?

 

STRATEGIA CONTENT MARKETINGU

Wdrożenie przemyślanych działań marketingowych może zapewnić:

– większą rozpoznawalność twojej marki

– dotarcie do nowych klientów

– większą lojalność obecnych klientów

– większy obrót

– wyprzedzenie konkurencji

– większe zyski

– stabilność i długoterminową perspektywę rozwoju biznesu.

 

To tylko niektóre korzyści, które możesz osiągnąć. Ty sam z pewnością docenisz możliwość skupienia się na upiększaniu swoich klientów wykonując piękne makijaże, modne fryzury lub relaksujące zabiegi odnowy biologicznej… a nie konieczności ich pozyskania.

 

Czy mój salon potrzebuje całej strategii? Prowadzę małą działalność. Być może wystarczy kilka postów na fb albo jakieś doraźne działania. Strategie potrzebne są dużym korporacjom.

Nie każdy salon potrzebuje długofalowej strategii działania. Jeżeli planujesz zamknąć swój zakład za 5 miesięcy, strategia nie jest Ci potrzebna. Jeżeli jednak planujesz prowadzić swój biznes przez kilka kolejnych lat, nie obędzie się bez strategii.

Możliwe, że słowo strategia trochę Cię przeraża. Niepotrzebnie. Chodzi tylko o to, aby realizowane działania marketingowe nie były przypadkowe. Dobry plan to podstawa sukcesu w każdej sytuacji – także w przypadku działań marketingowych. Planując działania z góry, może się okazać, że koszty kampanii marketingowej mogą okazać się dużo niższe, niż przypadkowo podejmowane działania. Dodatkowo przygotowanie planu pomaga w regularności prowadzenia działań. Znając kalendarz działań marketingowych, możesz lepiej zaplanować czas i wykorzystać momenty mniejszego ruchu. Dlatego też niezależnie czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy zatrudniasz kilkudziesięciu pracowników, twoja firma potrzebuje strategii content marketingowej.

 

W jaki sposób zaplanować strategię marketingową?

Przede wszystkim musisz przygotować plan.

To będzie Twój drogowskaz, który poprowadzi Cię wieloma ścieżkami do sukcesu biznesowego. Im bardziej kompleksowy i szczegółowy będzie plan, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.

Elementy strategii marketingowej:

  1. Główny przekaz kampanii – co i w jaki sposób chcesz komunikować. W jaki sposób chcesz prezentować swoją firmę i jak ma ona zostać odebrana przez potencjalnych klientów?
  2. Cel strategii marketingowej – co chcę osiągnąć?

– czy koncentruję się na wielkości obrotu – o ile chcesz zwiększyć sprzedaż? Do jakiego poziomu mają wzrosnąć obroty twojej firmy? Ile zapytań chcesz dostawać miesięcznie? Ilu nowych klientów chcesz pozyskać?

– czy zależy mi na zwiększeniu rozpoznawalności marki? Być może chcesz, aby Twoja marka była lepiej rozpoznawalna niż marki konkurencyjne? Zależy Ci na zmianie wizerunku? Z firmy, która świadczy usługi dla taniego klienta, chcesz być kojarzony z firmą oferującą usługi na wysokim poziomie dla klienta Premium…

  1. Kim są Twoi obiorcy? Rozpisz na kartce potencjalne grupy odbiorców. Dobrze wiesz, że klienci różnią się między sobą. A skoro nie ma takich samych klientów, to i narzędzia marketingowe nie mogą być takie same. Dla każdego typu klientów powinieneś zaplanować dedykowaną formę promocji. Dlatego też stwórz PERSONY – profile klientów, którzy różnią się między sobą określonymi cechami. Opisz jakie mają potrzeby, czego oczekują od Twojej firmy oraz w jaki typ przekazu marketingowego może być dla nich odpowiedni.
  2. Określ parametry techniczne i logistyczne twojej kampanii
  • BUDŻET – jakie środki finansowe jesteś w stanie przeznaczyć na marketing?
  • HARMONOGRAM – kiedy ruszasz z promocją? Uwzględnij aspekt sezonowości twojej branży. Zaplanuj zakończenie kampanii i czas potrzebny na rozliczenie efektów.
  • ZASOBY – kto będzie prowadził działania marketingowe? Komu możesz oddelegować część zadań? Czy dasz radę samodzielnie zająć się promocją? Popytaj, czy wśród Twoich znajomych nie ma osoby, która chętnie podjęłaby się tego zadania lub zapytaj znajomych czy korzystali z pomocy agencji reklamowych. Poproś o opinię na temat ich działalności.

Jak już przemyślisz wszystkie powyższe elementy strategii marketingowej, będziesz o krok bliżej sukcesu. Będziesz wiedział jakie masz środki finansowe, zasoby ludzkie oraz oczekiwania wobec planowanej kampanii.

Przemyśl czy zaplanowana przez Ciebie kampania jest realna. Skonsultuj ze znajomymi, czy poszczególne działania marketingowe mogą przynieść zakładany przez Ciebie efekt.