ILE TO KOSZTUJE?

29 maja 2016

Ile kosztuje przeprowadzenie kampanii content marketingowej?

Przekonałeś się już o skuteczności content marketingu? Zanim zdecydujesz się na przeprowadzeniu własnej kampanii, chcesz pewnie poznać jej koszty.

Sprawdź ile będzie kosztować Cię wdrożenie działań content marketingowych.

Opracowanie i wdrożenie strategii content marketingowej będzie uzależnione od wielu czynników, m.in:

  • oczekiwanych rezultatów,
  • działalności konkurencji,
  • wybranych narzędzi promocji.

Podajemy szacunkowy koszt kampanii content marketingowej dla firmy usługowej działającej na lokalnym rynku. Do tej grupy firm najczęściej możemy zaliczyć zakłady fryzjerskie, kwiaciarnie, gabinety kosmetyczne, zakłady mechaniczne, gabinety dentystyczne, itp.

KAMPANIA-CM-POPISANI

Kampania content marketingowa dla firmy lokalnej

Każda kampania reklamowa powinna być dostosowana do potrzeb i oczekiwań klientów. Kierowanie nachalnej reklamy, może przynieść odwrotny efekt. Dlatego polecamy przygotowanie artykułów poradnikowych, które pomogą Twoim klientom (tym obecnym, jak i tym potencjalnym) rozwiązać ich problemy.

Niezależnie od tego jaką prowadzisz działalność, z pewnością klienci często pytają Cię o porady. Pytania te mogą być bardzo dobrą podpowiedzią dla przygotowania artykułów content marketingowych. Dla przykładu możesz opracować artykuły odpowiadające na następujące kwestie:

  • jak utrwalić fryzurę wieczorową? – zakład fryzjerski,
  • jak zafugować płytki w łazience? – firma remontowa,
  • w jaki sposób należy przygotować samochód do sezonu letniego? – zakład mechaniczny,
  • 3 domowe metody wykonania maseczki  dla skóry wrażliwej – gabinet kosmetyczny,
  • jak wybrać bukiet kwiatów na określoną okoliczność? – kwiaciarnia

Artykuły poradnikowe można przygotować dla każdej branży i dla każdego typu działalności. Im więcej artykułów eksperckich przygotujesz i opublikujesz, tym więcej osób wejdzie na Twoją stronę i zapozna się z prowadzoną działalnością. Im bardziej fachowe i praktyczne będą artykuły, tym większa szansa, że pozyskasz nowych klientów.

POPISANI-IKONA

Koszt publikacji artykułów

Dla firmy średniej wielkości polecamy przeprowadzenie kampanii content marketingowej, która obejmuje publikację 5 artykułów eksperckich. Możemy zatem założyć, że publikacja 5 artykułów spowoduje, że zwiększymy do 1500 – 2500 użytkowników, którzy weszli na naszą stronę internetową.

W zależności od długości znaków oraz trudności tekstu koszt artykułu mieści się w przedziale 70 – 150 zł netto. Średnia długość artykułu to 3000 – 5000 znaków.

Koszt opublikowania artykułu uzależniony jest od serwisu, w którym go publikujemy. Dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym polecamy serwisy, w których koszt publikacji wynosi 50 – 150 zł netto.

 

Efekty publikacji artykułów

Dobrze napisany i wypromowany artykuł może wygenerować bardzo duży ruch na stronie internetowej.

Publikacja jednego artykułu może wygenerować ruch w wielkości od 200 do 500 nowych użytkowników / miesiąc.

Ogromną zaletą content marketingu jest to, że raz stworzony artykuł będzie stanowił nasz zasób przez długi okres czasu. Oznacza to, że raz stworzony i opublikowany artykuł będzie przez długie miesiące, a czasem nawet i lata generował nowych klientów.

 

IKONA-POPISANI

Czy content marketing się opłaca?

Liczba nowych osób które odwiedzą naszą stronę przechodząc z opublikowanego artykułu  – 200 – 500 osób / miesiąc

Zakładając minimalną konwersję artykułów content marketingowych na poziomie 1% zyskujemy od przynajmniej 2 – 5 nowych klientów / miesiąc. 

Oznacza to, że koszty poniesione na reklamę zwrócą Ci się kilkukrotnie!

Dlaczego warto zlecić realizację strategii contentowej?

Zarówno napisanie artykułów, jak i samą publikację możesz zlecić agencji content marketingowej. Dzięki temu nie tracisz swojego cennego czasu i możesz zająć się prowadzeniem biznesu. Dodatkowo zyskujesz pomoc fachowców, którzy doradzą jak przygotować i poprowadzić skuteczną kampanię. Pamiętaj, że raz opublikowany artykuł, będzie pracował na Twoją markę przez długie miesiące, a nawet i lata. Tym samym decydując się na content marketing masz pewność, że  poniesione koszty pozwolą zyskać nowych klientów i wygenerować zyski dla firmy.

 

Elastyczność content marketingu

Ogromną zaletą content marketingu jest jego elastyczność. Oznacza to, że w zależności od posiadanego budżetu możesz zwiększać intensywność prowadzonych działań marketingowych. Zapoznaj się z proponowanymi przez nas pakietami kampanii content marketingowej i wybierz opcję dla siebie.