Które firmy nie potrzebują Content Marketingu?

Na rynku Polskim istnieje wiele typów firm i przedsiębiorstw, które nie potrzebują działań content marketingowych. Sprawdź, czy twoja firma także należy do tej grupy.

Przedsiębiorcy potrafią znaleźć dziesiątki powodów, dla których nie angażują środków w content marketing. Zastanówmy się, czy ich argumenty są słuszne.

Najczęstsze powody, dlaczego polskie firmy nie wydają pieniędzy na content marketing?

 

  1. Nie mam środków finansowych na działania promocyjne.

Bardzo często ten właśnie argument wydaje się być dla wielu firm nie do przeskoczenia.

Firma ogranicza koszty związane z promocją.

I bardzo dobrze, że firma ogranicza koszty. My natomiast podkreślamy, że środki wydane na marketing internetowy to inwestycja, a nie tylko wydatek. Skutecznie prowadzone działania marketingowe mogą znacząco zwiększyć liczbę klientów, a co za tym idzie zwiększyć także zyski. Dlatego CONTENT MARKETING to nie wydatek, a długoterminowa inwestycja. A jak to bywa z inwestycjami, najpierw trzeba zainwestować, aby zarobić. Mając jednak na uwadze miesięczny koszt, jaki należy ponieść na działania marketingowe, z pewnością większość z was się zgodzi, że nie są to duże koszty.

  1. Moja firma dynamicznie się rozwija i nie potrzebuje promocji w internecie.

Ten argument jest chyba akceptowalny w przypadku przedsiębiorców, którzy nie chcą zarabiać, nie chcą zdobywać większej liczby klientów, nie zależy im na rozwoju biznesu i nie chcą zarabiać.

Załóżmy nawet, że obecnie masz taki poziom zleceń, że nie zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów. Czy jednak ten stan będzie trwał wiecznie? Czy potrafisz zagwarantować sobie i swoim pracownikom, że nigdy nie zabraknie Ci zleceń?

I dlatego właśnie potrzebujesz content marketingu. Wykorzystując dobrą passę swojej działalności możesz budować mocną i rozpoznawalną markę swojego biznesu w internecie. Nie musisz absolutnie podejmować bardzo agresywnych działań, które kosztują duże kwoty. Wystarczy, że będziesz prowadził stabilną kampanię twojej marki, która tak naprawdę mając na uwadze dobrą sytuację finansową Twojej firmy, nie będzie stanowiła dla Ciebie wielkiego wydatku finansowego.

Pamiętaj, że budowanie marki w internecie to długotrwały proces. Nie możesz tego zrobić z dnia na dzień, dlatego pomyśl zawczasu o swojej firmie i zapewnij jej stały rozwój.

  1. Moich klientów nie ma w internecie

Ten argument dezaktualizuje się coraz to bardziej. Istnieje jednak spora grupa przedsiębiorców, którzy w ten właśnie sposób argumentują brak potrzeby inwestowania w Content Marketing. W tej sytuacji warto zapytać – a co by było, gdyby dodatkowi klienci trafili do naszej firmy z internetu. Ważne jest również pytanie – a czy obecni klienci nigdy nie przejdą do internetu? Być może za jakiś czas, będą chcieli znaleźć więcej informacji na temat twojej firmy w internecie?

Ponadto nawet jeżeli Twoich klientów nie ma w interenecie, to na pewno są w nim partnerzy biznesowe twoich klientów. Jeżeli cieszysz się dobrymi opiniami, warto zawrzeć je na swojej stronie. To może zwiększyć grono klientów.

  1. Moja branża nie jest popularna w internecie.

Tym bardziej nasuwa się pytanie – dlaczego Cię tam jeszcze nie ma? Wyprzedź konkurencję i zapewnij sobie silną pozycję. Bądź pewny, że za kilka lat, twoja branża także będzie w internecie. To od Ciebie zależy w którym momencie przystąpisz do internetowej batalii o klienta. Możesz wejść teraz i niskim nakładem finansowym zagwarantować sobie pozycję lidera. Możesz także przystąpić za kilka lat i próbować dogonić liderów… wydając na do zdecydowanie większe nakłady finansowe.

  1. Moja branża nie jest ciekawa – nie ma o czym pisać?

Nie ma takiej branży, o której nie można by stworzyć ciekawej historii. Nie ma takiej firmy, której produktów nie dałoby się opisać. Nie ma takiej tematyki, która nie zainteresuje odbiorców.

O to właśnie chodzi w Content Marketingu, aby tworzyć praktyczną, wartościową i ciekawą treść. Jeżeli sprzedajesz usługi lub produkty, to z pewnością klienci mogą być zainteresowani poszerzeniem wiedzy na temat produkty, który kupują. Najistotniejsze jest jednak to, w jaki sposób zaprezentujemy treść! Zapewne wrzucenie pustych danych technicznych na fapage Facebooka może nikogo nie zainteresować. Dlatego właśnie potrzebujesz Content Marketingu. Kompleksowej strategii, która zostanie opracowana z myślą o potencjalnych obiorcach, ich oczekiwaniach oraz preferencjach.

  1. Mamy ważniejsze rzeczy na głowie, niż tylko wrzucanie postów na FB

Bardzo dobre podejście – wrzucanie nieprzemyślanych postów na FB z pewnością nie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Strategia content marketingu to jednak dużo więcej niż uzupełniania Facebooka czy napisanie tekstu na stronę. A content marketing to skuteczne narzędzie pozyskania klientów. Czy masz coś ważniejszego na głowie niż pozyskanie klientów????

  1. Moi pracownicy się na tym nie znają.

Dział marketingowy ma pełne ręce roboty i brakuje im czasu na kolejne zadania.

W takim razie masz rację – nie ma sensu dodawać pracownikom zadań, z którymi nie są w stanie sobie poradzić. Na całe szczęście jest inne rozwiązanie – skuteczniejsze i tańsze rozwiązanie. Możesz zlecić realizację kampanii marketingowej wyspecjalizowanej agencji. Dzięki temu nie musisz zatrudniać kolejnego pracownika. Co miesiąc dostajesz fakturę, którą sobie możesz wpisać w koszty. Dodatkowo zyskujesz pomoc fachowców z wielu dziedzin, m.in. specjalistów:

– marketingu internetowego

– grafiki komputerowej

– content marketingu…

 

A Ty dlaczego nie chcesz pozyskać nowych klientów i rozwinąć swojego biznesu?