Narzędzia content marketingu do promocji salonu piękności i zakładu fryzjerskiego

Sprawdź jakie działania Content Marketingu pozwolą Ci pozyskać nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Działań content marketingu jest bardzo dużo. To, z czego skorzystasz, zależy tak naprawdę od Twoich oczekiwań oraz możliwości. Prezentujemy najbardziej skuteczne narzędzia, które pomogą Ci prawidłowo poprowadzić strategię oraz rozliczyć jej efekty.

Narzędzia content marketingu

Narzędzia do promocji salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, odnowy biologicznej

  1. STRONA INTERNETOWA

Musisz mieć nowoczesną, responsywną, przejrzystą stronę internetową, która spełnia nie tylko cele infornacyjne, ale przede wszystkim jest twoją najlepszą wizytówką.

Stara strona internetowa, po której ciężko się nawiguje i brakuje najważniejszych dla klienta informacji, nie pomoże Ci w pozyskaniu nowych klientów. Strona musi być responsywna, aby dobrze dopasowywała się do ekranów o różnej rozdzielczości (tablet, smarthphone, laptop). Bardzo ważne jest to, aby była stworzona zgodnie z zasadami UX, a więc była intuicyjna, przyjazna w obiorze i czytelna.

2. Landing page

Landing to strona przygotowana pod konkretną akcję promocyjną. Przykładowo w ramach swojej strategii możesz zaplanować konkurs dla wszystkich klientek salonu kosmetycznego. W tym celu stworzysz specjalną stronę, na której zamieszczasz tylko i wyłącznie informacje na temat konkursu. Głównym celem landing page jest wykonanie konkretnej akcji np. weź udział w konkursie / zapisz się na newslettera / kup teraz. Grafika na landing page musi być prosta, teksty krótkie i zrozumiałe. Stworzenie landing page pozwala skupić uwagę odbiorcy na konkretnej akcji i zwiększa konwersję (czyli skuteczność) działań reklamowych.

3. BLOG

TWORZENIE TREŚCI – treści to BARDZO WAŻNY element Twojej kampanii. Sam Content marketing jest często nazywany marketingiem treści. Dobrze napisany tekst promujący twoje usługi powinien wywołać u czytelnika natychmiastową potrzebę skorzystania z twojej działalności. Powinieneś w taki sposób zaprezentować informacje o sobie, aby nie budziły wątpliwości, że jesteś tym wykonawcą, którego klient szuka. Pamiętaj o ważnej zasadzie – koncentruj się na kliencie, a nie na sobie. Nie pisz jak bardzo profesjonalne oferujesz usługi. Napisz co klient będzie miał, jeżeli skorzysta z Twoich usług.

 

Zamiast pisać:

Pasjonujemy się fryzjerstwem. Nasz zakład fryzjerski prowadzimy od 2009 r. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu fryzur. Oferujemy najlepsze usługi fryzjerskie. Wykonujemy fryzury na każdą okazję. W naszej ofercie mamy tylko profesjonalne kosmetyki.

Lepiej napisz:

Tworzymy fryzury, które zachwycają. Dzięki zastosowaniu profesjonalnych kosmetyków, Twoja fryzura przez cały dzień zachowa idealny wygląd, który zachwyca. Wykonujemy fryzury zgodnie z ostatnimi trendami mody. Nasze fryzury podkreślają naturalne piękno.

Dlaczego?

A teraz zastanów się czy dla potencjalnej klientki ważniejsze jest to, że Twoja firma działa na rynku od 2009 r. czy może to, że korzystając z twoich usług będzie wyglądała nieziemsko i zniewalająco?

Nie zachęcaj natarczywie do zakupu produktu. Nikt nie lubi, jak się go zmusza do zakupu.  Powiedz w jaki sposób klient skorzysta na twoich usług. Odkryj potrzeby klienta.  Nie pozostawiaj wątpliwości, że twoje usługi są mu potrzebne.

 

Stworzenie dobrego bloga wymaga odpowiedniego zaplanowania treści. Blog musi być uzupełniany na bieżąco. Bardzo dobrym pomysłem jest przygotowanie planu publikacji artykułów. W tym celu musisz przygotować sobie pomysły na artykuły, najlepiej wypisując konkretne tytuły artykułów.  Przykładowy plan publikacji artykułów na bloga:

  1. Kategoria PORADY FRYZJERSKIE

– jak zapobiegać rozdwajaniu się końcówek włosów?

– jak dbać o włosy farbowane?

– 3 najlepsze szampony dla dzieci

  1. Kategoria ZAINSPIRUJ SIĘ

– zdjęcia klientki w fryzurze ślubnej

– zdjęcia klientki z zafarbowanymi włosami (zdjęcie przed / po farbowaniu)

– zdjęcie klientki – obcięcie / stylizacja (zdjęcia przed / po)

III. Kategoria  NASZ SALON

Polecamy nowe usługi

– Informacje na temat otwarcia salonu w dniach wolnych od pracy

– Prezentacja nowego personelu

– Udział w konkursach fryzjerskich

– Informacje na temat pozyskanych certyfikatów

Kategoria Tytuł artykułu Termin publikacji
PORADY jak zapobiegać rozdwajaniu się końcówek włosów?

 

10 maja
ZAINSPIRUJ SIĘ zdjęcia klientki w fryzurze ślubnej 15 maja
NASZ SALON Prezentacja nowego personelu 20 maja
ZAINSPIRUJ SIĘ zdjęcia klientki z zafarbowanymi włosami (zdjęcie przed / po farbowaniu)

 

24 maja

 

Plan publikacji pomoże Ci zachować regularność. Ponadto będziesz miał pewność, że dzięki temu nie zapomnisz opublikować ważnych informacji z odpowiednim wyprzedzeniem – np. informacji o zamknięciu lokalu w dniu wolnym od pracy.

Ważna informacja!

Jeżeli chcesz wykorzystać wizerunek swoich klientów, prezentując ich zdjęcia na blogu lub w mediach społecznościowych, pamiętaj o zebraniu zgody na wykorzystanie wizerunku. W tym celu przygotuj sobie pisemne oświadczenie, w którym osoba podpisująca oświadcza, że wyraża zgodę na opublikowania zdjęcia. Wzór takiego oświadczenia możesz sobie pobrać z internetu. Pamiętaj, że takie oświadczenie wziąć od każdej osoby – nawet tej dobrze znanej oraz od klientek, które zapewniają Cię, że możesz bez oświadczenia takie zdjęcie opublikować. Kto wie, czy za kilka lat ta osoba nie zmieni zdania? Jeżeli nie chcesz w przyszłości płacić kar za nielegalne wykorzystanie wizerunku, zadbaj o zebranie zaświadczenia.

TWORZENIE OBRAZU i PREZENTACJI TEKSTU

Chcesz wzbogacić tekst cieką grafiką, atrakcyjnym zdjęciem lub infografiką? Poniżej polecamy kilka łatwych w obsłudze narzędzi:

  1. Infogr.am – narzędzie do tworzenia infografik
  2. Canva – stwórz atrakcyjne banery i plakaty. Nawet jeżeli nie masz pojęcia o grafice komputerowej i nie potrafisz obsługiwać programów graficznych, Canva pozwoli Ci na samodzielne przygotowanie bardzo atrakcyjnych grafik
  • Piktochart – umożliwia stworzeni infografik oraz prezentacji na ciekawych szablonach.
  1. Pixabay – bank darmowych zdjęć
  2. Gifmaker.me – narzędzie do tworzenia gifów.
  3. Prezi.com – Informacje poradnikowe możesz także przekazać w formie prezentacji multimedialne. Program prezi umożliwia przygotowanie bardzo atrakcyjnej graficznie prezentacji. Dodatkowo przygotowując prezentację na prezi masz opcję ustawienia statusu publicznego, dzięki czemu wiele osób może skorzystać z Twoich porad i zapoznać się z Twoją marką.

 

4. COPYWRITING

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu dobrego tekstu?

Skorzystaj z usług copywriterskich.

Wbrew pozorom, napisanie dobrego tekstu to nie lada sztuka. Słowa mają gigantyczną moc i to one powodują, że decydujemy się na zakup danego produktu lub nie. Dlatego jeżeli nie masz wiedzy, w jaki sposób należy napisać artykuł, zleć go do napisania profesjonalnemu copywriterowi. Dobry copywriter potrafi tak ubrać myśli w słowa, aby przekazać najważniejszy komunikat w sposób jasny, zrozumiały i atrakcyjny.

Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera?

Ponieważ zlecając napisanie tekstu, oszczędzasz czas, energię. Jednocześnie możesz otrzymać bardzo skuteczne narzędzie do promocji swojej marki oraz pozyskania nowych klientów.

 

5. VIDEO BLOG

Video blog to idealna forma promocji usług fryzjerskich oraz kosmetycznych. Każda kobieta chce wyglądać pięknie. Nie każda kobieta wie jak wykonać dobry makijaż na określoną okazję lub atrakcyjną fryzurę.

Przykładowe tematy filmów:

 

  • Propozycje fryzury do pracy – krótkie włosy
  • Propzycja fryzury na wieczór – długie włosy
  • Fryzura, która optycznie wyszczupli Twoją twarz
  • Jak zapleść warkocz?
  • Makijaż wieczorowy dla cery jasnej
  • Makijaż do pracy dla cery ciemnej
  • Jak wykonać makijaż smokey eyes?
  • Jak dobrać odpowiedni kolor pomadki?

 

Nakręć filmiki i publikuj je w sieci. Wszystkie filmiki powinny się znaleźć na Twojej stronie internetowej.

Gdzie jeszcze możesz publikować filmiki? Odpowiedź chyba jest oczywista!

 

Kanał na You Tube

Stwórz własny kanał. Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną oraz dobre opisy kanału. Promocja na YouTube daje możliwość dotarcia do gigantycznej grupy odbiorców. Pomimo, iż wszyscy korzystamy z YouTube do słuchania muzyki i przeglądania śmiesznych filmików, stosunkowo mały odsetek firm wykorzystuje YouTube do promocji swojej działalności. A to błąd. Dlatego wykorzystaj potencjał YouTube i wyprzedź swoją konkurencję.

 

Pamiętaj jednak o odpowiedniej jakości nagrania. Jeżeli w nagraniu pojawiły się szumy, musisz się ich pozbyć – do tego możesz użyć bezpłatnego programu  AudaCity. Jeżeli nie potrafisz samodzielnie nagrać dobrej jakości filmu, popytaj znajomych, czy ktoś w zamian za darmową fryzurę, nie zechciałby Ci pomóc. Z pewnością znajdziesz chętnych.

6. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Facebook – stwórz własny profil na Facebooku. Pamiętaj, aby wrzucać regularne posty na FB. Organizuje konkursy. Odpowiadaj na pytania użytkowników FB. Staraj się utrzymywać dobry kontakt z fanami Twojego profilu. Zachęcaj klientki do lajkowania profilu.
  • Instagram – idealne miejsce na publikację zdjęć zadowolonych klientek (pamiętaj o zebraniu oświadczenia o wyrażeniu zgody na publikację wizerunku)
  • Pinterest – w twojej strategii marketingowej nie możesz pominąć pinteresta. Wrzucaj zdjęcia wykonanych fryzur oraz makijaży. Przypinaj do swojej tablicy piękne zdjęcia, które mogą zainspirować twoje klientki / klientów do zmian wizerunku.

7. PŁATNA PROMOCJA

  1. ADWORDS 

    reklama płatna w Googlach, dzięki której Twoja strona pojawi się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Skorzystaj z reklamy sponsorowanej, jeżeli chcesz osiągnąć pozycje wyższe niż twoja konkurencja. Kampanię AdWords możesz przeprowadzić samodzielnie. Dużym plusem AdWordsów jest szybkość działania, przejrzyste narzędzia do analityki oraz możliwość modyfikacji kampanii w trakcie jej trwania. Pamiętaj jednak, że AdWordsy są płatne. Jeżeli źle zaplanujesz kampanię możesz szybko wydać pieniądze, nie osiągając założonego efektu.

  2. Manager Reklam na Facebooku

    Reklama płatna na Facebooku. Jeżeli chcesz wypromować konkretnego posta lub wydarzenie na Facebooku, możesz skorzystać z managera reklam. Reklamy na FB są stosunkowo tanie. Możesz także samodzielnie określić profil odbiorców reklamy wskazując na miejsce zamieszkania, wykształcenie, wiek, płeć oraz zainteresowania użytkowników FB, do których ma trafić reklama. Tę formę promocji także możesz wykonać samodzielnie.

 

8. Monitoring i analiza efektów

Skoro już wiesz, w jaki sposób możesz wypromować swoją działalność, sprawdź teraz w jaki sposób ocenisz skuteczność i efektywność kampanii. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, działania digital marketingu dają się łatwo policzyć. Dzięki temu dokładnie sprawdzisz, czy zainwestowane w reklamę pieniądze zwróciły się… lub zwiększyły zyski w firmie.

  • Google Analytics

podstawowe narzędzie do analityki! Jeżeli masz stronę internetową, powinieneś mieć także podpiętego Analyticsa. Narzędzie to jest całkowicie darmowe. Wykorzystywane jest zarówno przez profesjonalnych analityków jak i amatorów. Google Analitycs monitoruje Twoją stronę i dostarcza Ci aktualnych informacji na temat – liczby osób, które odwiedzają stronę. Dowiesz się w jaki sposób internaci przeszli na twoją stronę (wyszukiwarka, social media, bezpośrednio) ile czasu na niej spędzili, które zakładki odwiedzili oraz w jakiej kolejności odwiedzali poszczególne podstrony.

  • Webpozycja

Ciekawe narzędzie do monitorowania wyników strony w wyszukiwarce Google. Webpozcja pokaże Ci, na której pozycji wyskoczyłeś w Google na dane słowo kluczowe. Przykładowo: Fryzjer Warszawa – 50 pozycja; Fryzury wieczorowe Warszawa – 39 pozycja, Salon Kosmetyczny Kraków – 15 pozycja, Profesjonalny makijaż ślubny Kraków – 8 pozycja….. Monitoring fraz na Webpozycji jest płatny. Samodzielnie wybierasz, które frazy chcesz monitorować.

 

  • Brand24 

Narzędzie to pozwoli Ci monitorować co i jak klienci mówią w sieci na temat Twojej firmy. Wiedząc gdzie pojawia się informacja na temat Twojej firmy w internecie, możesz na bieżąco reagować na te informacje. Dzięki temu zapewnisz sobie dobrą opinię o twoim produkcie oraz całej firmie.